Jak być dobrym kierownikiem?

Kierownik sklepuKierownikami sklepów zostają różne osoby. Mniej lub lepiej przygotowane. Dobrze lub gorzej przeszkolone.

Jaki powinien być dobry kierownik?

Jakimi cechami powinien się kierować podczas zarządzania swoim personelem?

Stanowisko kierownicze to oprócz pakietu dodatkowych możliwości także wiele obowiązków. Nie sposób być dobrym kierownikiem i zapominać o tym, że oprócz bycia pępkiem świata jesteśmy przede wszystkim kimś kto ma zapewnić podwładnym dobrą organizację pracy.

Czy istnieje złoty środek na bycie kierownikiem idealnym? Zapewniamy, że nie. Można jednak, a nawet trzeba wskazać pakiet cech, preferencji itp. które warto/trzeba posiadać.

Dobry kierownik to taki, który:

Szanuje swoich podwładnych - wymaga od nich wykonywanie zadań, ale jednocześnie potrafi ich docenić za to co zrobili, nie oczekuje, że ci zrobią wszystko za niego, bez pomocy i wsparcia. Spokojnie tłumaczy każde zadanie, a dopiero później wymaga od nich zaangażowania i pomocy w jego rozwiązaniu,

Jest mistrzem organizacji czasu swojego i swoich pracowników - tylko dlatego świetnie radzi sobie z koordynacją działań całego zespołu, nigdy nie zostawia zadań na ostatnią chwilę, wie, że wówczas nic nie można wykonać prawidłowo, dzięki jego fachowej organizacji czasu wszyscy wiedzą, kiedy i jakie zadania powinni wykonać,

Jest profesjonalistą - nie cieszą go zadania, które wykonywane są na ostatnią chwilę i małym nakładem zaangażowania, sam jest osobą, która dobrze zna się na rzeczy, która nigdy nie odkłada ważnych zadań na potem, która z reguły już nigdy nie nadchodzi, wymaga od innych tylko dlatego, że sam robi dużo i często,

Jest komunikatywny - potrafi swobodnie rozmawiać ze swoimi pracownikami, nie ma problemu z prostymi komunikatami typu: zrób to, przygotuj dokumenty, podejdź tam, zresztą nie ma się co temu dziwić, dobry kierownik musi mieć w sobie żyłkę przywódcy,

Nie boi się, ale lubi pracę z ludźmi - to przecież oni najlepiej wspierają go w jego pracy, bez nich nie mógłby wykonać swoich założonych celów, sukces może nadejść tylko wówczas, gdy na końcowe efekty zapracuje sobie cały zespół, a nie on sam.

Dobry kierownik - szczęśliwcy, którzy na niego trafili. Dzięki współpracy z taką osobą można się naprawdę wiele nauczyć - pod warunkiem, że ten posiada odpowiedni pakiet wiedzy, którą ma ochotę się podzielić.

Kierownik to osoba, która zarządza zespołem. Co do tego nikt oczywiście nie ma wątpliwości. Cała filozofia tego zarządzania polega jednak na tym, by nie nadużywać władzy, ale używać jej po to, by móc wydobyć ze swoich pracowników to, co najważniejsze, czyli ukryte umiejętności do pracy w danej branży.

Uczciwość, poważanie i wyrozumiałość - cechy, które powinny być na wyposażeniu każdego kierownika szanującego siebie, pracowników i pracę. Sam trzyma wszystko w ryzach, ale nie boi się części kompetencji oddać w ręce podwładnych. W innym wypadku władza absolutna może szybko przerodzić się we władzę jednotorową - kierownik kontra kierownik.

Autor: www.praca.money.pl.

Komentarze