Jak znajomość Excela przydaje się w pracy?

Znajomość ExcelaExcel często bywa niezastąpionym narzędziem, które przyspiesza wykonywanie obowiązków zawodowych. Wielu pracowników jednak nie do końca radzi sobie ze znajomością Excela i nie wykorzystuje pełnego potencjału tego programu. Warto to zmienić, podpowiemy Ci, jak obsługa Excela przydaje się w pracy.

Znajomość Excela pozwala wykonywać skomplikowane wyliczenia

Znajomość Excela często stanowi jedno z wymagań w ogłoszeniach o pracę szczególnie w przypadku stanowisk biurowych. Nic w tym dziwnego, ponieważ program ten umożliwia szybkie przeprowadzanie skomplikowanych wyliczeń. Jeśli chcesz lepiej poznać zasady tworzenia formuł, formatowania komórek i kopiowania danych akademia Excel to skills-arena.pl w przystępny sposób przybliży Ci tajniki pracy z arkuszem kalkulacyjnym. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich formuł i funkcji można wyliczyć mi.in. prowizję od sprzedaży, wysokość wynagrodzenia pracowników czy też przychód w danym miesiącu lub roku.

Excel umożliwia tworzenie zestawień i bilansów

Zaawansowana znajomość Excela pozwala tworzyć zestawienia i bilanse na podstawie zawartych w arkuszu danych i dokonanych obliczeń. Jest to szczególnie przydatne w pracy księgowych i specjalistów działu HR. Dzięki temu możliwe jest wyliczenie godzin przepracowanych przez osoby zatrudnione w firmie, wyznaczanie urlopów czy też przestrzeganie dat skierowania pracowników na badania lekarskie.

Dzięki znajomości Excela można szybko wyszukiwać dane

Umiejętność pracy w Excelu umożliwia sprawne wyselekcjonowanie potrzebnych danych. Znajomość tej funkcji programu przydaje się w pracy, gdy trzeba znaleźć kontakty do klientów lub sprawdzić terminy ustalonych spotkań. Wykonanie odpowiedniego formatowania pozwala szybko dotrzeć do najważniejszych danych bez konieczności żmudnego wertowania arkusza. Bardzo praktyczną funkcją Excela, która usprawnia pracę, jest również sortowanie danych. Dzięki temu można uporządkować informacje zawarte w komórkach chronologicznie, według kolejności alfabetycznej lub innej przyjętej reguły.

Używanie Excela w pracy pozwala wizualizować dane

W wielu branżach niezwykle przydatna okazuje się wizualizacja danych, czyli tworzenie wykresów. Zobrazowanie tego, jak wartości rozkładają się na diagramie, sprzyja szybszemu i łatwiejszemu przyswajaniu informacji. Zatem bardzo istotna jest umiejętność wykorzystywania Excela w pracy do tworzenia czytelnych wykresów na podstawie danych z arkusza. W ten sposób można łatwo zaobserwować m.in. spadek lub wzrost określonych wartości czy też udział jednej z nich w stosunku do pozostałych danych.

Teraz już wiesz, jaka jest zależności między znajomością Excela a pracą. Program ten stanowi bardzo przydatne narzędzie w wielu biurach. Dzięki umiejętności jego obsługi wiele czynności można zautomatyzować i usprawnić. Korzystanie z Excela w pracy pozwala również uniknąć błędów podczas wykonywania obliczeń. Jak jeszcze znajomość tego programu przydaje się w pracy? Podziel się swoimi pomysłami w komentarzu pod artykułem.